lauantai 4. heinäkuuta 2015

Oma mekkotehdas :)

Hei!

Kesän aikana on tullut tehtyä paljon kaikenlaista! Tässäpä ensimmäinen satsi mekkosia. Löysin ottobreltä helpon ja ihanan mekkomallin, jolla olen tehnyt nämä mekot. Ohje oli tarkoitettu velourille, mutta näköjään taittuu myös trikoolla sekä froteella :)


Nämä herkkukankaat ovat paapiin ja majapuun kankaita, jotka olen hamstrannut, mistäpäs muualtakaan, kuin kangashamstereista :D Pohdiskelin kauan, raskinko näitä käyttää, mutta kaverini sanoi, että käytä nyt ne ihanimmat kankaat, jotta näät ne sitten tytön päällä ihanina vaatteina :) Niinhän minä sitten tein. 




Tämä kuosi on majapuun kamomillaheppaa! :) Ihanaakin ihanampi kangas! Mekkokin onnistui hyvin. 




Tämä kangas on paapiin...jotainjotain...olisko herukkasiiri tai jotakin sellaista. Ihana jokatapauksessa! :) Tähän mekkoon ei tarvitse kangasta paljoa! 40 cm levyinen kangas ja pienempikin riittää oikein mainiosti! Yläosa ja alaosa tehdään erikseen. Alaosa rypytetään framilon joustonauhalla oikean kokoiseksi. Itse teen huolittelut päänteille ja kädenteille samasta kankaasta olevilla kaitaleilla, ohjeessa muistaakseni piti huolitella kanttaamalla, mutta itse saan kauniimpaa jälkeä lisäämällä pään- ja kädenteille ohuet kaitaleet :) Jokainen tavallaan!





Nämä kankaat ovat minun lemppareita! Paapiin pallot sekä siiri keinuu pinkkeinä versioina. Pohjavärit ovat aina samanlaisia, kuosista riippumatta, joten kuoseja voi huoletta yhdistellä! Kaikista mekoista löytyy minun oma merkkini AnnenKäsin :)


Kaikki vain nyt mekkotehtailemaan! :)

2 kommenttia:

  1. Olenkin odottanut millon päivität jotain, kun olen huomannut sinun kankaita haalivan ;) Oletin että jotain on syntynytkin :D Paapiin ja Majapuun kankaat on kyllä ihania! Majapuun digiprintit on osoittautuneet hyvälaatuisiksi, valitettavasti Paapiin kankaat tuppaa melko kovasta hinnasta huolimatta olemaan huonompaa laatua :( Vähintään pesuhaitua tulee nopeasti. Noshin kankaat puolestaan on niin unelmalaatua ettei ole tosikaan, niitä kannattaa alesta hamstrata jos ei muuten raski :) Vaikka ne on kyllä hintansa arvoisia!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon ihan hurahtanu nuihin paapiin kankaisiin, mutta myös huomannu pesunukkaa varsinkin joustocollegessa! Noshilta mulla on parista kankaasta tehty vaatetta ja ne on kyllä ihan eri maata se kangas. Täytyy ehkä säästää vähän ja investoida ;)

      Poista